Niets zo belangrijk als goeie reviews voor jouw vakantiewoning. Voor veel bezoekers is het een leidraad om te boeken of niet. Zo zal je sneller meer boekingen ontvangen wanneer je woning 5 sterren heeft, en zal het gasten net afschrikken wanneer ze er slechts 3 of minder heeft. Wij geven je graag enkele tips mee om je gasten een vijf sterren ervaring te bezorgen.
1.Schep leuke én eerlijke verwachtingen
Het is belangrijk om de juiste verwachtingen te scheppen bij je gasten. Op die manier hebben ze al op voorhand een goed gevoel bij je woning. Leg op een positieve manier uit wat je gasten kunnen verwachten en wees daarbij eerlijk. Heb je een authentiek huis, leg dit dan uit en doe de charme van het gebouw uit de doeken. Horen krakende deuren en houten parketvloer bij die authentieke woning? Leg dan ook dit uit aan je gasten. Zo trek je de juiste mensen aan die je woning weten te appreciëren.
2. Antwoord snel
Veel vakantiegangers verblijven voor een korte periode in je woning. Daarom is het belangrijk om snel en efficiënt te reageren op vragen of problemen van je gasten zodat je er snel op kunt inspelen en hun (korte) verblijf alsnog kunt verbeteren.
3. Zorg ervoor dat je gasten zich thuis voelen
Verwijder persoonlijke spullen en zorg ervoor dat je gasten niet het gevoel hebben dat ze verblijven in het huis van iemand anders. Haal foto’s van je gezin of familie weg en zorg voor neutrale accessoires. Creëer een rustige omgeving voor je gasten en kies voor een sfeer die iedereen weet te appreciëren.
4. Voeg een lokaal aspect toe
Wanneer gasten bij jou verblijven, bezoeken ze niet enkel je woning maar ook de buurt en omgeving. Je gasten zullen het zeker en vast appreciëren als je enkele lokale aspecten of typische zaken uit de buurt met hen wilt delen. Laat een streekproduct achter om je gasten te verwelkomen, geef hen een lijstje met leuke to do’s in de buurt of deel je favoriete restaurants.
5. Bereid je voor op het onverwachte
Niemand is perfect. Ondanks een goede voorbereiding, kan het altijd voorkomen dat je dat ene telefoontje van je gasten toch hebt gemist of dat er toch problemen oprijzen wanneer jij net niet in de buurt bent. In dat geval is het altijd handig om een back-up achter de hand te hebben en iemand te kunnen inschakelen om de problemen op te lossen of je gasten te woord te staan.
Een goed review geeft je niet alleen een fijn gevoel over je vakantiewoning en inspanningen, het zorgt ervoor dat je vakantiewoning een goede naam krijgt en maakt het interessanter voor andere gasten om een overnachting te boeken. Dankzij onze ervaring en kennis van de omgeving, geven we je gasten de ultieme vijf sterren ervaring in jouw woning zonder dat je daar zelf ook maar iets voor hoeft te doen. Ontdek hoe we te werk gaan en wat we voor jou kunnen betekenen.
Neem vrijblijvend contact met ons op via info@worldofsuperhost.be of bel +32 (0)484 92 14 14 . We zitten graag met je samen.